Особистісне та професійне удосконалення учителя зарубіжної літератури в умовах Нової української школи

Орієнтуватися у широкому спектрі сучасної методики викладання, творчо підходити до організації навчального та виховного процесу, бути в повному розумінні слова «сучасним» учителем – ось основні вимоги сьогодення до педагогічного працівника. А що таке сучасний урок і сучасний учитель? Які уроки цікаві школярам ХХІ століття?

З метою професійного росту й самореалізації педагогів в умовах оновлення змісту освіти, в останній день січня на базі відділу освіти проведено засідання районного методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури з проблеми: «Особистісне та професійне удосконалення учителя зарубіжної літератури в умовах Нової української школи».

У процесі реформування системи освіти України, у відповідності до провідних положень Концептуальних засад реформування середньої освіти «Нова українська школа», відбулось оновлення змісту шкільних програм середньої та старшої школи. Однією із ключових відмінностей нових програм є те, що під час навчання мають бути реалізовані чотири наскрізні змістові лінії, які послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання учнів, є спільними для всіх предметів і корелюються з ключовими компетентностями.

Реалізація змістових ліній не передбачає будь-якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує посилення уваги до певних його аспектів. Саме тому голова РМО учителів зарубіжної літератури та російської мови Сушко Надія Василівна, учитель Світанківського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІІ ступенів

/Files/images/31012018/2.JPG


розробила і продемонструвала колегам матеріали,( Презентація ) які стануть у нагоді вчителеві при підготовці до сучасного уроку зарубіжної літератури.

Методист РМК Ювко Оксана Миколаївна акцентувала увагу присутніх на тому, що інноваційна спрямованість навчального процесу призводить до корінних змін у педагогічній практиці, спрямування методів на усвідомлене і творче навчання учнів, розвиток їхніх особистісних якостей – самостійності, творчого підходу, ініціативності, наполегливості, самооцінки. Ментальні карти Google ідеально підходять у цьому випадку для використання у школах, можуть бути застосовані у будь-яких видах завдань, залучають учнів різного віку до активного творчого мислення, організації й вирішення проблем. Учитель Крутівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Саєнко Наталія Олексіївна

/Files/images/31012018/3.JPG

поділилась досвідом створення таких інтелект-карт за допомогою комп’ютерної програми «FreeMind». Інструкція для встановлення цього програмного засобу тут Педагоги прийшли до висновку, що найголовніше – не боятися новинок, сміливо їх використовувати на уроці, тоді й відкриваються нові перспективи. Разом з тим необхідно пам’ятати настанову видатного педагога К. Д. Ушинського «зробити навчальну роботу наскільки можливо цікавою для дитини, але не перетворити цю роботу в забаву».

Робота вчителя-зарубіжника не повинна зводитися лише до діяльності наставника, диригента чи оцінювача знань учнів. Помилково теж звужувати функцію уроків зарубіжної літератури тільки до навчання читати твори, викладання певної методики аналізу та висвітлення можливих способів інтерпретації. Робота вчителя набагато ширша і відповідальніша. Вона покликана шляхом прилучення до світової культури формувати світоглядну свідомість учнів, давати їм безліч варіантів людської діяльності, вчинків, збагатити їх морально-етичними цінностями. Одне з провідних місць серед різноманітних методів і способів навчання зарубіжної літератури має посідати самостійна пошукова дослідницька діяльність учня, про що йшла мова на засіданні. Учитель-методист Безуглівського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІІ ступенів Зоценко Наталія Миколаївна

/Files/images/31012018/4.JPG

презентувала проект «Гоголівські алюзії та ремінісценції у творчості Тодося Осьмачки», який цьогоріч на обласному етапі Всеукаїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України захищатиме її вихованець восьмикласник Пилипенко Максим.

До порядку денного засідання РМО вчителів зарубіжної літератури та російської мови було введено обговорення питання щодо проведення заходів МОН України з підвищення кваліфікації шкільних педагогів шляхом неформальної освіти. Методист Ювко О.М. довела інформацію до вчителів про регіональні та афілійовані (не)конференції EdCamp як офіційні майданчики комунікації реформи Нової української школи. Присутні мали можливість переглянути на офіційному сайті анонс подій та обрати заходи, у яких хотіли б узяти участь.

Інновації будують нову систему освіти, нові методи і принципи виховання, нововведення в педагогічну майстерність. Але треба, щоб ці нововведення не завадили навчальному процесу, не стали предметом новаторсько-методичних перегонів, а були лише інструментами зміни класичної форми навчання дітей. Необхідно пам’ятати, що технології не замінять педагога, проте вчитель, який використовує в роботі технології, замінить того, хто ними не володіє. Разом з «новим» учителем сама школа підніметься на нову сходинку і стане оновленою, креативною, сучасною – НОВОЮ ШКОЛОЮ.

Кiлькiсть переглядiв: 812

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.